در سال ما روعقرب: که پای مرغ دانا، دربنداست. که رود شن روان شد،از رود. و صاعقه، بر بارورترین درختان شرق، فرود می آید. آتش گرفته چشمه؛ و کاریز: با آن هزار گوش پذیرایش، خالی است از ترنم باران. .از دهانه ی چاهی، حتی، پرپر نمی زند، کبوتر آهی. (خمین،تابستان 1349) ******************************************** توجه:در همین قطعه […]
در سال ما روعقرب:
که پای مرغ دانا،
دربنداست.
که رود شن روان شد،از رود.
و صاعقه،
بر بارورترین درختان شرق،
فرود می آید.
آتش گرفته چشمه؛
و کاریز:
با آن هزار گوش پذیرایش،
خالی است از ترنم باران.
.از دهانه ی چاهی،
حتی،
پرپر نمی زند،
کبوتر آهی.
(خمین،تابستان 1349)
********************************************
توجه:در همین قطعه کوتاه نیز می توان دید که اساساً مساله آب در شعر ایشان،(با همان بسامد و کیفیتی که در سایر آثار و آراء اعم از پژوهش های اجتماعی وهنری دیگر مورد توجه بوده است) بازتاب دارد.

- پرده پنهان پول
- نیم قرن معلمی و پژوهش؛ روایتی از پروژه فکری پنجاه ساله دکتر مرتضی فرهادی
- باغ سنگي سيرجان؛ بزرگترين پيکره کلاژ ايران و آن” گنگِ خواب ديده و عالم تمام کرّ” آن
- گزارش تصویری نشست تاریخ فرهنگی آب در ایران
- یادداشتی کوتاه بر ویژه نامه آب
- همنوایی فرهنگ یکپارچه با فناوریهایش (سنجش فرهنگ کاریزی و “زالو مکینگی” )
- تندیس و روان دیس(تن واره و روان واره)ی فرهنگ و تمدن کاریزی ایران
- چرا جامعه بانگ آب را نمیشنود؟
- فیلم نشست تاریخ فرهنگی آب
- گزارش تصویری نشست جامعهشناسان ایرانی و جامعه ایرانی.
- از فرهنگ کار دورافتاده ایم
- دکتر حسین میرزایی،دکترمانی کلانی،دکترسعیدمعیدفر درباره استاد فرهادی
- کرآبی: تاریخ فرهنگی آب در ایران